Category: Client Case

Saxo Bank Case: Skalering med talenter fra Polen

Da Saxo Bank ikke fant tilgjengelige eksperter i Danmark, vendte de blikket mot Polen og nearshoring.

Arne Henningsen, Saxo Bank - Danmark

Saxobank

Som en global aktør i en konkurransepreget og dynamisk sektor der IT spiller en stor rolle, er det viktig for bedriften å ha tilgang til de riktige IT-talentene. Det er absolutt nødvendig å levere etter strenge tidsfrister og å skaffe et konkurransefortrinn, det gjaldt også for Saxo Bank.

Med de oppgavene som stod foran dem, var det vanskelig å finne flinke folk med ekspertise innen front-end teknologier som JavaScript.

Da Saxo Bank stod foran disse oppgavene vendte de blikket mot Polen og nearshoring.

 

Fikk mulighet til å skalere opp

Siden Saxo Bank startet med nearshoring i 2017 har de hatt muligheten til å skalere opp og sette inn ekstra innsats på nye områder, etterhvert som behovene oppstår. Saxo Bank har også erfart at de ikke bare får tilgang til dyktige konsulenter, de er også dedikerte til jobben.

emagine har vært ansvarlige for å finne de riktige IT-konsulentene til Saxo Bank og det administrative arbeidet med nearshoring gjennom hele denne perioden.