Oppdragsbeskrivelse:
Sykehusinnkjøp HF har nylig inngått avtale angående innføring av Ivalua innkjøpsløsningen i virksomheten. Som en følge av dette kan ikke tilbyder være Ivalua partner på grunn av interessekonflikt med valgte leverandørs know how.
Innføringsprosjektet vil gjennomføres i faser der en starter med en designfase som varer fra ca. 19.mai 2025 til ca. 8.august 2025 (minus 3 - 4 uker ferie i juli). Arbeidet bygger videre på designavklaringer etter gjennomført anskaffelse der blant annet integrasjoner er blitt avklart. Designfasen vil bli etterfulgt av tre design- og innføringsfaser der ulik funksjonalitet implementeres i virksomheten. Formålet med designfasen er derfor å utrede, beslutte og dokumentere funksjonelle, tekniske og arkitekturmessige veivalg som vil ha betydning for de etterfølgende faser og eksisterende systemlandskap. Implementeringen av ny innkjøpsløsning vil kreve omfattende endringer i dagens arkitektur, integrasjoner, systemer og IKT-tjenester.
Dette arbeidet må ledes og koordineres på tvers av Sykehusinnkjøps ulike tekniske miljøer Konsulenter som tilbys må kunne fylle rollen som uavhengig representant for kunden i prosjektet. Første innføringsfase er planlagt fra august 2025 til februar 2026 der dagens konkurransegjennomføringsverktøy og dagens kontraktsarkiver erstattes med den nye løsning.
Fase 2 er planlagt fra mars 2026-oktober 2026 og fase 3 fra november 2026 til juni 2027. Prosjektet har dermed en totalvarighet på ca. 25 måneder. Sykehusinnkjøp har behov for en teknisk ressurs som leder det tekniske arbeidet i prosjektet.
Onboarding – 02.mai 2025 – 16.mai 2025
Fase 0-1 – 19.mai 2025- februar 2026
Opsjon for fase 2 – mars 2026 – oktober 2026
Opsjon for fase 3 – november 2026 – juni 2027
Arbeidsoppgaver – teknisk lead (100%)
Sette seg inn i Sykehusinnkjøp sine eksisterende systemer og arkitektur (bør gjøres før 19.mai 2025)
Ansvarlig for å lede kundens tekniske team bestående av personell fra Sykehusinnkjøp og helseregionene.
Ansvarlig for å lede/holde i dialog med leverandørene (KPMG/Ivalua) angående de tekniske leveranser. Innledningsvis vil dette gjøres i form av tekniske arbeidsstrømsmøter med leverandørene.
Ansvarlig for å sikre prosjektleveranser knyttet til arkitektur, kodeverk, integrasjoner, konvertering, migrering, transisjonsleveranser, informasjonssikkerhet mv.
Rapportering om fremdrift til prosjektleder.
Kvalifikasjoner og erfaring teknisk lead
Erfaring med tjenestebaserte arkitektur
Erfaring med ITIL-rammeverk
Erfaring med å lede tekniske ressurser
Erfaring med å lede tekniske prosjekter
Referanser - innføringsprosjekter
Omang og varighet: 1 konsulent 100% fra asap- 28.02.2026
Arbeidssted: Drammen, forutsetter tilstedeværelse 3 dager i uken
Søknadfrist: 24.4