NB! KORT SØKNADSFRIST

emagine AS ser etter en systemforvalter til vår kunde innen transport.

Det er behov for en systemforvalter som kan vikariere i perioden deres service level manager er i pappapermisjon. Du må ha erfaring med å forvalte standardiserte løsninger som både driftes on premise og som SaaS, samt drive oppfølging av avtaler og leverandører. Det er ønskelig at du har erfaring med å forvalte ERP-løsninger, fortrinnsvis Unit4 Business World (UBW). Du er svært strukturert og svært selvstendig, liker å jobbe i et hektisk teknisk miljø, og trives med å være bindeleddet mellom interne brukere, it avdelingen, applikasjonsleverandør og IT driftsleverandør. Du er vant til å være bindeledd mellom tekniske ressurser og ikke-tekniske ressurser, og sørger for å holde behovshavere oppdatert om status og eventuelle forsinkelser.

Hovedarbeidsoppgaver

Som systemforvalter vil du følge opp drift og endringer på alle standard applikasjonene i systemporteføljen. Porteføljen består av alt fra ERP, Intranett, Plan og personalløsning til sms-løsning og løsning for wifi på tog. Du kommer til å samarbeide med forskjellige systemeiere og leverandører.

Som systemforvalter skal du:

  • Sikre ivaretakelse av forretningsbehov gjennom oppfølging av leverandøravtaler og bestilling av endringer

  • Sikre koordinering, oppfølging og relasjonsbygging med eksisterende leverandører og interne behovshavere.

Du vil rapportere til IT- og teknologidirektør.

I stillingen er det viktig å ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Ditt hovedfokus vil være å følge opp at leverandører for løsningene leverer i henhold til avtalen, men rollen krever også at du forstår systemeiers behov og hjelper til med å få realisert en løsning for dette.

Hovedoppgaver:

  • Oppfølging av leverandører

  • Implementere nye eller endrede IT-behov i organisasjonen i samarbeid med Systemeierne for standard applikasjoner

  • Sikre en god implementering og overlevering til drift for endringer

  • Vedlikeholde et godt leverandørforhold

  • Operativ oppfølging av leverandører

  • Kontraktsoppfølging

  • SLA-oppfølging

  • Tilleggskjøp/endringshåndtering

  • Delta i innkjøp og kontraktsforhandlinger og sørge for konkurransedyktige avtaler

  • Det er ønskelig at du deltar i en ukentlig IT-beredskapsvakt ordning ca hver 5-6 uke (telefonvakt/bakvakt) i.h.t. Vaktliste, se mer informasjon under.

Erfaring og/eller kvalifikasjoner

MÅ-ha krav

  • Min. 5 års relevant erfaring

  • Erfaring med måling og oppfølging av tjenestenivåer

  • Erfaring med å forvalte standardiserte løsning som både driftes on premise og som SaaS

  • Erfaring med å forvalte ERP-løsninger, fortrinnsvis Unit4 Business World (UBW)

  • Erfaring med oppføling av avtaler og leverandører

  • God kjennskap til statens standard avtaler

  • God kjennskap til ITIL og ITIL prosessene

  • Svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på både norsk og engelsk

  • Det er ønskelig med erfaring med IT-systemer/standarder brukt av transportsektoren.

Personlige egenskaper:

  • Svært selvstendig

  • Analytisk og strukturert

  • Engasjert og aksjonsorientert

  • Beslutningsdyktig

  • Løsningsorientert

  • Meget høy arbeidsevne i en hverdag med parallelle løp og endringer hos flere leverandører og løsninger samtidig

  • Gode samarbeidsevner

Beredskapsvakt

Konsulenten vil inngå i en IT-vaktordning. IT beredskapsvakt skal håndtere hendelser tilknyttet virksomhetskritiske IT-systemer med utvidet betjeningstid. Vakten går fra kl. 05-08 og 16- 00 mandag til fredag og 05-00 lør/søn. Godtgjørelse for vaktordningen er kr. xx per vaktuke. Opplæring vil bli gitt før konsulenten starter i vaktordningen.

Oppstart:

01.03.2025

Omfang:

100%

Varighet:

01.07.2025

Opsjon:

Mulighet for ytterligere forlengelse ved behov

Arbeidssted:

Oslo

Søknadsfrist:

13.02.2025