NB! KORT SØKNADSFRIST
emagine AS ser etter en systemforvalter til vår kunde innen transport.
Det er behov for en systemforvalter som kan vikariere i perioden deres service level manager er i pappapermisjon. Du må ha erfaring med å forvalte standardiserte løsninger som både driftes on premise og som SaaS, samt drive oppfølging av avtaler og leverandører. Det er ønskelig at du har erfaring med å forvalte ERP-løsninger, fortrinnsvis Unit4 Business World (UBW). Du er svært strukturert og svært selvstendig, liker å jobbe i et hektisk teknisk miljø, og trives med å være bindeleddet mellom interne brukere, it avdelingen, applikasjonsleverandør og IT driftsleverandør. Du er vant til å være bindeledd mellom tekniske ressurser og ikke-tekniske ressurser, og sørger for å holde behovshavere oppdatert om status og eventuelle forsinkelser.
Hovedarbeidsoppgaver
Som systemforvalter vil du følge opp drift og endringer på alle standard applikasjonene i systemporteføljen. Porteføljen består av alt fra ERP, Intranett, Plan og personalløsning til sms-løsning og løsning for wifi på tog. Du kommer til å samarbeide med forskjellige systemeiere og leverandører.
Som systemforvalter skal du:
Sikre ivaretakelse av forretningsbehov gjennom oppfølging av leverandøravtaler og bestilling av endringer
Sikre koordinering, oppfølging og relasjonsbygging med eksisterende leverandører og interne behovshavere.
Du vil rapportere til IT- og teknologidirektør.
I stillingen er det viktig å ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Ditt hovedfokus vil være å følge opp at leverandører for løsningene leverer i henhold til avtalen, men rollen krever også at du forstår systemeiers behov og hjelper til med å få realisert en løsning for dette.
Hovedoppgaver:
Oppfølging av leverandører
Implementere nye eller endrede IT-behov i organisasjonen i samarbeid med Systemeierne for standard applikasjoner
Sikre en god implementering og overlevering til drift for endringer
Vedlikeholde et godt leverandørforhold
Operativ oppfølging av leverandører
Kontraktsoppfølging
SLA-oppfølging
Tilleggskjøp/endringshåndtering
Delta i innkjøp og kontraktsforhandlinger og sørge for konkurransedyktige avtaler
Det er ønskelig at du deltar i en ukentlig IT-beredskapsvakt ordning ca hver 5-6 uke (telefonvakt/bakvakt) i.h.t. Vaktliste, se mer informasjon under.
Erfaring og/eller kvalifikasjoner
MÅ-ha krav
Min. 5 års relevant erfaring
Erfaring med måling og oppfølging av tjenestenivåer
Erfaring med å forvalte standardiserte løsning som både driftes on premise og som SaaS
Erfaring med å forvalte ERP-løsninger, fortrinnsvis Unit4 Business World (UBW)
Erfaring med oppføling av avtaler og leverandører
God kjennskap til statens standard avtaler
God kjennskap til ITIL og ITIL prosessene
Svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på både norsk og engelsk
Det er ønskelig med erfaring med IT-systemer/standarder brukt av transportsektoren.
Personlige egenskaper:
Svært selvstendig
Analytisk og strukturert
Engasjert og aksjonsorientert
Beslutningsdyktig
Løsningsorientert
Meget høy arbeidsevne i en hverdag med parallelle løp og endringer hos flere leverandører og løsninger samtidig
Gode samarbeidsevner
Beredskapsvakt
Konsulenten vil inngå i en IT-vaktordning. IT beredskapsvakt skal håndtere hendelser tilknyttet virksomhetskritiske IT-systemer med utvidet betjeningstid. Vakten går fra kl. 05-08 og 16- 00 mandag til fredag og 05-00 lør/søn. Godtgjørelse for vaktordningen er kr. xx per vaktuke. Opplæring vil bli gitt før konsulenten starter i vaktordningen.
Oppstart:
01.03.2025
Omfang:
100%
Varighet:
01.07.2025
Opsjon:
Mulighet for ytterligere forlengelse ved behov
Arbeidssted:
Oslo
Søknadsfrist:
13.02.2025