Bakgrunn

Konsulenten skal bidra i implementerings- og innføringsprosjekt for ny fremtidsrettet løsning til bruk i «Akuttmedisinsk kjede». Løsningen skal benyttes av landets AMK-sentraler (Akuttmedisinsk kommunikasjonssentral) som mottar henvendelser via nødnummer 113, samt legevaktssentraler og akuttmottak.

Arbeidsoppgaver og ansvar:

  • Konsulenten skal bidra og være rådgivende inn i de interne tekniske miljøene i organisasjonen

  • Konsulenten skal være et av bindeleddene mellom fagmiljøene og IT, og forstå informasjons-, sikkerhets- og teknologibehovene.

  • Konsulenten skal sparre med tekniske ressurser i eksterne prosjekter innenfor helsetjenesten.

  • Konsulenten skal holde dialogen og oppfølgingen opp mot de tekniske miljøene i de fire helseregioner.

Kompetanse og erfaring

Konsulenten bør ha bred erfaring og god teknisk forståelse for moderne IT løsninger, og tidligere hatt roller i implementerings- og innføringsprosjekter. Konsulenten bør være selvstendig og ha stor gjennomføringsevne. 

Konsulenten rapporterer til HDO’s prosjektleder og produkteier, samt samarbeider og støtter teknisk ansvarlig og funksjonell leder gjennom prosjektløpet. Konsulenten vil også kunne få selvstendige rådgivende oppgaver i organisasjonen.

MÅ-ha krav:

  • Høyere relevant teknisk utdanning på høyskole/universitetsnivå (Master- eller Bachelor-nivå).

  • Min. 8 års erfaring

  • Erfaring fra større organisasjoner med kompleks løsningsarkitektur.

  • Bred erfaring med implementasjon og innføring av moderne tekniske løsninger.

  • Kompetanse på kommunikasjonsløsninger som inkluderer telefoni og radiosamband.

  • Erfaren bruker av Atlassian porteføljen (med Confluence, Jira)

  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.

  • Teknisk prosjekt- og rådgivningsstøtte

  • Relevant erfaring fra større omstillinger av IKT fra offentlig sektor.

  • God kjennskap til helsesektoren, ideelt fra den akuttmedisinske kjeden.

  • Gode fremstillingsevne på engelsk, både skriftlig og muntlig

Positive erfaringsområder:  

  • Helsesektoren med fokus på prehospitale tjenester

  • Nødnett og nødnettrelaterte tjenester

  • Prosjektledelse i helsesektoren

  • Arkitektur- og utredningskompetanse

  • Offentlige innkjøpsprosesser

  • Kunnskap om smidig arbeidsmetodikk

 

Det vil være fordelaktig om konsulenten har kunnskap om kommune- og spesialisthelsetjenesten, og helsetjenesten innenfor prehospitalt område, inkludert organisering og forankringsprosesser.

 

Personlige egenskaper:

  • Gode egenskaper og evne til å navigere i et krevende miljø.

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

  • Løsnings- og resultatorientert.

  • Fleksibel og endringsvillig.

  • Sterk gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet.

  • Trives i hektiske omgivelser.

  • Strukturert og analytisk.

Oppstart: 22. april 2024

Omfang: 100%

Varighet: 30. april 2025 + opsjon på 6 + 6 mnd frem til 30.04.2024

Arbeidssted: Gjøvik og MS Teams (fordeling etter nærmere avtale med oppdragsgiver)

Søknadsfrist: 22. mars 2024